2 Yaş Grubu

PROGRAM SEÇENEKLERİ:

SABAH PROGRAMI: 10:00-13:00 Eğitim, kahvaltı ve yemek

GENİŞLETİLMİŞ PROGRAM: 10.00-15:00 Eğitim, kahvaltılar ve yemek

ÖĞLEN PROGRAMI:  14.30 – 17.00 Eğitim, ikindi kahvaltısı,

KIDS Play Gruplarında tutarlı bir günlük program izlenir. Bu tutarlılık çocukların güven duygusunu destekleyerek, onların sosyal iletişim becerilerini geliştirmeyi hedefler. Yapılan tüm etkinlikler çocukların temel gelişim alanlarındaki potansiyellerini en üst seviyede ortaya çıkarmalarına ve bunu fark ederek içselleştirmelerine olanak tanır. Sunulan yaratıcı ve kaliteli hizmet Play Grupta beş çocuğa bir öğretmen olarak uygulanır.

GÜNLÜK AKIŞTA YER ALAN ANA ZAMAN DİLİMLERİ:

BERABER SAAT:

Bu zaman diliminde her hafta için belirlenmiş konu doğrultusunda çocuklar dünyayı tanırlar. Dramatizasyon uygulaması, çocuk şarkıları, tekerlemeler, kukla, masal, parmak oyunu, kitaplar, görsel ve işitsel malzemeler ile konu pekiştirilir. Bu zamana katılarak çocuklar birikim oluştururlar. Bu yaşantıların özeti her ayın sonunda velilere iletilen KIDS’de YAŞAM bülteninde yer alır. Bu süreçte çocukların dil gelişimleri ve konsantrasyon sürelerini geliştirmeleri hedeflenir. Buna ek olarak çocukların masalı ve oyunu dinlemeleri, anlatılanı anlamaları, takip etmeleri, etkin katılımla kendilerini ifade etmeleri amaçlanır. 

MEYVE – YEMEK ve TEMİZLİK ZAMANI​

Çocuklar sınıflarında öğretmenleri ile birlikte sabah geldiklerinde meyve zamanına katılırlar.

Çocukların programa uyumlanmasından sonra öğle yemeği uygulamasına başlanır. Bu zamanda çocukların arkadaşları ile birlikte sofra kurallarına uymayı öğrenmeleri ve yiyecek servisi sırasında sıra bekleyebilmeleri amaçlanır. Masada oturma alışkanlığı kazanan çocukların, sofrada arkadaşları ile farklı bir sosyal ortamı paylaşmayı, kendi başlarına yemek yiyebilmeyi ve değişik tatları denemeyi öğrenmeleri amaçlanır.  

Her ayın başında, o ayın yemek listesi velilere iletilir. Kahvaltı zamanının ardından gelen temizlik saatinde çocukların temizlik ve tuvalet alışkınlıkları, öz bakım gelişimleri desteklenir. Henüz tuvalet eğitimini tamamlamayan çocuklar için bu zaman bir gözlem fırsatı ve desteklenme sürecidir.

BAHÇE / ÇOK AMAÇLI OYUN SALONU ZAMANI:

Okulumuzun her iki bahçesindeki geniş oyun alanları ve modern ekipmanları çocukların fiziksel gelişimini destekler. Kayma, sallanma ve tırmanma üniteleri çocukların büyük kas becerilerini desteklerken, kum havuzu rahat ve aktif kum oyunları oynayabilme olanağı sağlar. Aynı zamanda bahçe, çocukların temiz, açık havada rahatlayabildikleri bir zaman dilimidir. Havanın yağışlı olmadığı her okul günü çocuklar bahçeye çıkarlar.

Havanın elverişsiz olduğu günlerde çocuklar kapalı oyun salonunu kullanırlar. Bu zaman dilimi çocukların büyük  kas becerilerini ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacı ile planlanmış oyunları içerir. Oyunlar basitten zora, serbest oyundan planlı grup oyununa doğru gelişimsel bir sıra takip eder. Oyunlara katılırken çocuklar, oyunu kurallarına uygun oynamak, oyunu kurmak, sürdürmek, sonlandırmak, sıra beklemek gibi sosyal ve bilişsel süreçleri uygulamayı öğrenirler.

FAALİYET ZAMANI:

Faaliyet zamanı, çocukların küçük kas motor becerilerini geliştirmeyi amaçlamanın yanı sıra, çocukların basit sanatsal ürünler ortaya çıkarmalarını ve böylece onların başarı duygularını da desteklemeyi hedefler. Bu süreçte materyalleri paylaşarak kullanmaları sağlanır. Onlara sunulan boyama, kesme, yapıştırma, yoğurma çalışmaları çocukların becerileri ve haftanın konusu göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Belirlenen gelişimsel amaçlara uygun olan bu çalışmalar çocuklara verilir ve yetişkinlerin rehberliğinde uygulanır. Sınırlı becerileri olan iki yaş çocukları için faaliyet zamanı sonunda ortaya çıkan ürünün sanatsal ve yaratıcı boyutunun yanı sıra, yaşanan süreçte edindikleri kazanım da önemlidir.

SINIF İÇİ OYUN ZAMANI:

Sınıflarımız okulumuzun eğitim programlarının temelini oluşturan High-Scope Eğitimi mantığına uygun olarak düzenlenmiştir. Çalışma köşelerindeki özenle seçilen malzemelerin hepsi çocukların erişebileceği biçimde yerleştirilmiştir. Sınıflardaki eşyaların çocukların boylarındaki raflara yerleştirilmiş olması çocuklara hareket rahatlığı sağlar. Her oyuncağın resimli etiketi, çocuğun kullandıktan sonra yerine yerleştirmesi için raflara yapıştırılmıştır. Böylece çocuklar materyallerin yerlerinin sabit olduğunu öğrenerek, mekana oldukça hakimdirler. Sınıfta bağımsız olarak hareket etmenin keyfi ile çocukların özgüven duyguları da desteklenir

Çocuklar tercih ettikleri köşelerde oyun oynamaya başlarlar. Bu oyunlar çocukların ihtiyaçlarına, ilgilerine göre sınıfı paylaşan eğitimciler tarafından desteklenir, böylelikle çocukların paralel oyun sürecinden sosyal oyun sürecine geçmeleri için fırsat verilir.

Oyun köşelerinde kurulan oyunlar ve eğitimcilerin desteği doğrultusunda çocuk, arkadaşlarıyla iletişim kurmak, oyun ve oyuncakları paylaşmak, ortaya çıkan problem durumlara çözümler üretmek, düşüncelerini paylaşmak, uygun rolü canlandırmak gibi sosyal beceriler kazanır. Oyuncakları ve materyalleri kullanırken dizme, takma, çıkarma, yerleştirme v.b. becerileri ile birlikte çocukların el-göz koordinasyonu gelişir.

İNGİLİZCE ZAMANI:

Yeni bir dili eğlenerek öğretmeyi hedef alan bu zaman diliminde, çocuklar sınıflarındaki İngilizce öğretmeni ile haftanın konusuna paralel bir çalışma yaparlar. Eğitimin uygulanış şekli etkin öğrenme esaslarına sadık kalınarak, beraber saatte olduğu gibi şarkılar ve eğlenceli, eğitici aktiviteler eşliğinde yapılmaktadır.